Rubriky
Nákupy

Vaša pleť a zima

Len veľmi málo žien si uvedomuje, že naša pleť si zaslúži pozornosť v každom ročnom období. Nie je to len leto, keď sa potíme potrebujeme pravidelnú hydratáciu. V zime zase naša pleť trpí mrazom a suchom. Je veľmi podstatné, aby sme našu starostlivosť o pleť menili v závislosti od ročného obdobia, inak sa môže stať, že na to ešte veľmi doplatíme. To, čo platí v lete, neplatí v zime. A to ani nehovoríme o prechodných obdobiach, kedy sa my a ani naša pleť, nevie vysomáriť z toho, čo by pre ňu bolo to najlepšie. Nezúfajte však. My máme pre vás hneď niekoľko tipov, ako sa o vašu pleť starať, keď je vonku veľká zima.

 dívka v bílém

1. Používajte šetrné pleťové mlieka

V zime je pleť naozaj veľmi často podráždená a precitlivená. Práve preto by ste si mali dávať pozor na to, čo jej vlastne dávate. Nemali by ste používať rovnaké odličovacie prostriedky a ani micelárne vody. Môžete skúsiť pre toto obdobie zvoliť prípravok pre citlivú pleť. Nikdy neviete či práve toto vám nebude vyhovovať. Podstatné je, že takéto prípravky budú k vašej tvári oveľa šetrnejšie ako klasické, nedajbože ešte tie, ktoré obsahujú alkohol.

 

2. Nepoužívajte krémy, ktoré obsahujú vodu

Tým nechceme povedať, že by ste nemali používať hydratačný krém. Len si vždy skontrolujte, koľko má v sebe vody alebo či nejakú vodu vôbec má. Ak bude mať v sebe veľký obsah vody, môže sa stať, že vám pleť bude zamŕzať a praskať. A to určite nie je dobré. Preto by ste si nemali pred odchodom z domu oplachovať tvár ani nič podobné. Myslite na to.

 nalíčená modelka

3. Hydratujte zvnútra aj zvonka

Nezabúdajte na to, že vaša pleť stále potrebuje hydratáciu. Nejde však len o používanie dobrého krému. Mali by ste sa sústrediť najmä na to, aby bola hydratovaná vaša pleť, ale aj celé vaše telo. Pite dostatok tekutín, orientujte sa však radšej na čistú vodu alebo teplý a neosladený čaj. Uvidíte, že toto vám pomôže a bude to slúžiť ako nakopnutie do ďalšieho dňa.

Rubriky
Dom a záhrada

Najlacnejší šport pre každého

Najlacnejším športom možno označiť beh. Nielen že je najlacnejším športom ale je aj veľmi prospešný pre naše telo. Ba čo viac zvyšuje dĺžku nášho života.
Je nenáročný. Stačí kvalitná obuv a nejaké oblečenie. Behať môžete v parku, pri rieke, ako aj kúsok za mestom či obcou. Vyhnite sa však asfaltovej ceste. Naše kĺby je lepšie nenamáhať behom po tvrdej ceste. Behajte preto radšej po trávniku či poľnej ceste. Stačí vám hodinka ráno alebo večer pred západom slnka. Zdravotné prínosy, ktoré vám behanie poskytne, sú skvelé. Nezabúdajte však, že behanie je aj práca, fyzická aj duševná naraz. A preto behajte s rozumom.

běh
 
            Vedci hovoria, že ak túžime žiť dlhšie, mali by sme sa behu intenzívne venovať.  Analýza doterajších výskumov o cvičení a predčasnej smrti ukázala, že ak sa jedná o zvyšovanie priemernej dĺžky života, najúčinnejším športom je práve beh. Je dokázané, že  bežci žijú v priemere o tri roky dlhšie ako ľudia, ktorí nebehávajú.

            Ak ste preto ešte nezačali s behaním je najvyšší čas. Nezúfajte, že na to nemáte správnu postavu alebo nemáte dostatočne dobrú výdrž. Podľa výskumov sa pozitívne účinky dostavia dokonca aj v prípade, že behávate len z času na čas a pomaly. Na prospešný beh máte šancu dokonca aj keď fajčíte, pijete alkohol alebo ste obézni, pričom tieto závislosti sa ale nepodporujú. Mali by ste sa im vyhnúť. Keď vás však trápia, skúste sa im vyhnúť a venovať sa zdravšej alternatíve v podobe tréningov behu.

            Začnite a vytrvajte. Nevzdávajte to aj keď to zo začiatku bude ťažké. Áno, všetky začiatky sú ťažké. Začiatočníci majú zvyčajne problém so správnym dychom a ich beh sa často mení na boj o prežitie s túžbu vzdať to, otočiť sa a vychádzkovou chôdzou sa vrátiť naspäť domov.

Beh je často bojom o každý nádych, boj s únavou v nohách a napokon aj boj s nekonečnou jednotvárnosť behania. Toto sú faktory, ktoré pokoria každého a zvíťaziť nad nimi môžete len vy sami. Vnútorná sila sa však dá vypestovať, motivovať vás môžu iní ale hlavne vy sami. Tak neváhajte a začnite trénovať.

čas
 
Prečo by ste mali začať s behom?
–          je to najlacnejší šport
–          zvyšuje dĺžku nášho života, zvyšuje sebadôveru a dodáva duševný pokoj
–          odbúrava stres
–          formuje postavu